N’salad
Il concept di N’salad nasce come precursore di quello che poi sarebbe diventato un trend: “Componi la tua insalata, vienila a ritirare o aspetta e te la consegniamo direttamente a casa”. Nostra la brand identity, la realizzazione del logo, il food packaging a prova di foglie umide d’insalata, nostri anche i menù grafici, digitali e ci siamo anche divertiti a disegnare sulle loro lavagne.
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Strategy
Brand identity, Shooting, Packaging
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Client
N'salad - dall'orto all'asporto
Ohio is a global leader in retail marketing, with over 5,000 staff. At the start of 2020, was ready to launch their new visual identity but faced a recognizable challenge: how to get all 80,000 engaged?
Modern and cutting-edge approach for creating digital and connected brands, services, and products driving digital arts.
"Sta vita è cumme fosse na nzalata ‘e tutt’erba mmiscata e che t’ ‘a truove già priparata dint’ ‘a nzalatiera"
E. De Filippo
Concept Creativo
Il nostro team ha iniziato con un’idea chiara: creare un logo che potesse trasmettere immediatamente ai nostri clienti la promessa di cibo sano e delizioso, preparato con amore, e soprattutto di qualità.
Slogan convincente
Lo slogan “Dall’orto all’asporto” è stato sviluppato per riassumere la filosofia del brand in poche, semplici parole.
I clienti sono rassicurati del fatto che ciò che ricevono è stato selezionato con cura e attenzione direttamente dai campi alla loro tavola.
Questo motto rafforza la promessa di “N’salad” di offrire sempre prodotti freschi e di alta qualità, pronti per essere gustati ovunque tu sia.
⬤ 01. Brand identity
Ogni elemento è stato disegnato per evocare sensazioni di freschezza, gusto e nutrizione, utilizzando colori vivaci e forme accoglienti.
⬤ 02. menu board
I Digital Menu Board, con le loro
immagini accattivanti,
rendono l'esperienza
di acquisto ancora più piacevole.
Primary #ED2323 | SCSS var $color-red | ◯ |
R 0 G 122 B 255 |
Magnetic Red
Beige #B87A1E | SCSS var $color-beige | ◯ |
R 0 G 122 B 255 |
Golden Beige
Grey #EFE8DC | SCSS var $color-grey | ◯ |
R 0 G 122 B 255 |
Neutral Grey
Black #ED2323 | SCSS var $color-black | ◯ |
R 0 G 122 B 255 |
Moonlight Black
We believe to be a team of creatives who are excited about unique ideas and help digital and fin-tech companies. But structure were from the funny the century rather, initial all the made, have spare.
Grow brands through bold and strategic creative, focused on searching new ways to showcase user content on digital support and envisioning the future arts.
Typography
/ Scales
Typefase
Beatrice Regular
Usage
Headlines
Aà
Instead of utilizing contrast purely for the purpose of mitigating who are excited about unique ideas and help digital companies.
AaBbCcDdEeFfGgHhIiJjKkLlMmNnOoPpQqRrSsTtUuVvWwXxYyZz 0123456789
Typefase
Beatrice Regular
Usage
Headlines
With more than 16+ years of experience, our team has become a leader in digital design and innovations.
Typefase
Beatrice Regular
Usage
Headlines
⬤ 03. Social media
Putting our focus on
changing the way people
think of mobile experience.
Lead
Interazioni
Credits
Management
Stacey Grey
Brand Research
John Stamper
Project Manager
Colin Mondero
Account Manager
Art Direction
Stephen Miller
Creative Director
Sarah Rickson
Brand Strategy
Production
Melissa Macaya
Graphic Design
Mark Caldwell
UI/UX Desing
Awards
Site of the Day
Oct 20, 2020
Mobile Excellence
Sep 25, 2020
FWA of the Day
Sep 23, 2020
Testimonials
Best Practices
“From branding, product design and layout, website and mobile development, Signature led and executed on great ideas with remarkable talent, and within an easy and collaborative ecosystem. I’d work with them again and again.”
Colin Lucido
UI Designer · Interactive Media™
Best Practices
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Colin Lucido
UI Designer · Interactive Media™